mandag den 5. september 2011

Kjøbenhavn & Nordstjernen tur/retur

Ligesom Karlsvognen er forbundet med Nordstjernen, i form af en pol, og bevæger sig som et pendul på himlen  – således forbereder min psyke og krop sig, på en begyndende pendulfart.

Firmaet er stort set flyttet til det smukke Kjøbenhavn, vores Trainees foretrækker Kjøbenhavn frem for Aarhus, og vi har fået gode kontorer og undervisningslokaler derovre.

Der er bare det ved det, at min indre pol har det svært med at være så længe væk fra det tilsvarende smukke Aarhus og min personlige stjerne. Ham den høje udkårne der trækker i mig, som en magnet på størrelse med Prag.

Men så vender vi det lige positivt. Den gensidige tiltrækning og afhængighed  - kan man vist næsten slippe af sted med at kalde det, består jo af komponenter der i sig selv er positive. Jeg er glad for mit arbejde, lærer en masse om administrativt arbejde, implementering, læringsprocesser, koordinering osv. Men jeg savner at undervise, savner den daglige kontakt med de udenlandske Trainees, og der kommer Kjøbenhavn ind i billedet. Der er brug for mig der, hver anden uge.

Jeg vil forsøge, at fordele sol og kærlighed lige, og sætte min lid til, at mit liv højest flytter sig en smule til den eller den anden side, men trods alt forbliver i det samme stjernebillede. Det er til at overskue, specielt, hvis man som jeg, befinder sig på den nordlige halvkugle.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar