tirsdag den 6. september 2011

Murphy's Lov


Glemte min frokostsandwich hjemme i køleskabet. Endda en af dem jeg havde gjort lidt ekstra ud af, det er klart. Kørte yngel i skole i en grim fanden af en lånebil, der mangler håndtag ved begge bagdøre, larmer som en anden defekt helikopter, og da vi nærmer os skolens P-plads rammer dagens første udfordring.

-       Mor, kan du ikke bare sætte mig af her i dag?
-       Øh, Jo hvorfor?
-       Jamen bare fordi..

Kiggede ned af mig selv, for at opklare om jeg havde en halv liter sovs på blusen eller en fed bussemand siddende. Yngel sprang ud af bilen, og den fes ind. Det var bilen, det røde lig, det var bare for pinligt.

Ankommet til kontoret rammer dagens anden udfordring, i form af en slags udenlandsk bål og brand, da to studerende fra Cameroun, havde glemt at ansøge om forlængelse af deres visa, og nu var ængstelige for at blive eskorteret ufrivilligt til den nærmeste lufthavn, indenfor den næste uges tid.

Ahh, endelig pause. Går i kantinen for at hente proviant, og går tilbage mod mit kontor, med en kande vand i den ene hånd og en kop kaffe i den anden. Alt imens jeg går og nynner rammer dagens tredje udfordring mig - jeg runder et skarpt hjørne på gangen, en smilende gæst af huset, med et pænt slips, runder samme hjørne, blot fra modsat retning.

Vand på jakke og slips, kaffen reddet, hans smil en anelse stivnet  – Jeg sagde undskyld, han sagde tak for dansen.

Ankommer til fritidsklubben for at hente yngel, og har brugt de sidste 40 kilometer i grim lånebil til at oparbejde lidt overskud og positivisme til resten af dagens udfordringer, da den fjerde rammer mig.

Har du haft en god dag skat?
Ja, men jeg havde jo ikke Idrætstøj med.

Jeg har bestilt pizza nu, gentaget bestillingen to gange, i et forsøg på at sikre mig, at jeg ikke får en indbagt pizza med ansjoser og hvidløg. Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt. Det siger Murphy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar